De eerste paar dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van floorendiede - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van floorendiede - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Diede

20 December 2011 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Zoals jullie weten reizen Floor en ik (Diede) de komende weken samen Australië door. Daarom leek het ons net zo makkelijk om samen een blog te maken. Hierop kunnen jullie dus ook de komende weken onze verhalen en foto's bekijken.

Afgelopen vrijdagavond kwam Floor mij ophalen van het vliegveld. Ik was blij eindelijk in Australië aangekomen te zijn na 24 uur reistijd. In de auto en thuis hebben we alleen maar gekletst en eer dat we naar bed gingen was het toch al half 2 's nachts.

De volgende ochtend, na een heerlijke nacht bijslapen, zorgde Floor voor een lekker ontbijt en zijn we daarna boodschappen gaan doen en hebben we de koelbox gevuld. Floor had die dag ervoor onze huurauto (voor een dag) al opgehaald, dus we konden al snel vertrekken richting Philips Island.

Ik had in Nederland de Tomtom voorzien van een Australische kaart, aangezien we allebei geen sterren zijn in kaartlezen. Helaas dacht de Tomtom daar toch net iets anders over en hij besloot dat hij er geen zin in had vandaag. Elke keer als we net de bestemming hadden ingetoetst viel hij uit. Na wat paniek besloten we toch maar gewoon door te rijden, Floor was al eens op Philips Island geweest en zo moeilijk kon het toch niet zijn!

Na een minuut of 10 besloot Floor dat het tijd was voor mij om te wennen aan het links rijden. Na een korte uitleg van Floor (we reden in een automaat) reed ik weg en ik moet zeggen zo verkeerd ging het nog niet! Floor moest me wel af en toe herinneren dat ik links moest blijven en dat ik rechts moest kijken op een rotonde of kruispunt, maar we zijn heelhuids op de bestemming aangekomen!

Onze eerste stop was het Maru & Koala Animal Park. Dat was werkelijk fantastisch, ze hadden er allerlei dieren, waaronder kangaroo's (super lief, zelfs met kleintjes) en koala's! We hebben o.a. kangaroo's gevoed en daar natuurlijk ontzettend veel foto's van gemaakt en hebben zelfs de koala's geaaid! :) Een ontzettend goede start van de dag dus! Na een korte lunchpauze zijn we verder op weg gegaan naar The Nobbies met een korte tussenstop bij het strand onderweg.

Ondanks dat we geen zeehonden bij The Nobbies gezien hebben was het uitzicht wel geweldig en hebben we zelfs pinguins gezien in hun kleine holletjes, zo schattig!

Na The Nobbies zijn we onderweg gegaan naar Cowes om daar een hapje te eten bij Pino’s, een ontzettend gezellig Italiaans restaurant met heerlijke pizza’s en pasta’s. Onderweg hebben we zelfs nog wilde kangaroo’s gespot!

De dag hebben we beindigd met een bezoek aan de Penguin Parade. Na zonsondergang komen daar veel pinguins het strand opgewaggeld om naar hun holletjes te gaan. Zo leuk om te zien! En als je vervolgens terugloopt naar de uitgang lopen ze langs hetzelfde pad omhoog.
We werden geadviseerd goed onder onze auto te kijken en met 5 km/uur de parkeerplaats te verlaten. Dit hebben we natuurlijk gedaan. Helaas zaten er op de 80km weg toch twee pinguins die Floor met moeite kon ontwijken. Ze hoort hier sinds die avond dan ook niets anders dan ‘Floor killed a penguin’ of ‘Floor the penguinkiller’.

De volgende ochtend zijn heeft Floor eerst samen met Beth onze huurauto teruggebracht en daarna zijn Floor en ik naar Knox gereden, een groot winkelcentrum. Vervolgens zijn we richting het station gereden waar we de tram richting het centrum gepakt hebben. Na een uur kwamen we midden in Melbourne uit. We hebben rondgelopen in het CBD en zijn ergens een lekkere cappucino gaan drinken om vervolgens een planning te maken voor de komende dagen in Melbourne. We besloten die dag nog naar de royal botanical gardens te gaan. We zijn het centrum doorgelopen naar het grote casino om vervolgens de Yarra rivier af te lopen tot aan de tuinen. Het einde kwam maar niet in zicht en naar ons idee duurde het eeuwen voordat we eindelijk in de tuinen waren beland. Maar wat was het de moeite waard, zo mooi en groot, een echt stadspark. Na onze ogen uitgekeken te hebben, hebben we vervolgens toch maar een tram gepakt naar het centrum om vervolgens terug naar Ferntree Gully te reizen. ‘s Avonds hebben we met Beth, Chris en Rob gezellig gebarbequed.

Maandag ben ik mee met Floor naar haar stage gegaan en hebben we de dag aardig kunnen vullen met allerlei klusjes. Tussen de middag zijn we met een aantal collega’s gaan lunchen en na stage zijn we terug naar huis gelopen, wat toch ook weer een mooie lange wandeling was. Vervolgens heeft Floor met bijna haar hele familie geskyped en ondertussen heb ik onze heerlijke pasta met sperzieboontjes, kip en pesto gekookt. We realiseerden ons ineens dat het de laatste avond was met Beth, Chris en Rob en daar hebben we dan ook zeker een drankje op gedronken!

Floor zit momenteel aan haar afscheidslunch en zodra ze thuiskomt pakken we onze spullen om twee dagen midden in het centrum van Melbourne door te brengen. Donderdag zullen we onze huurauto ophalen en vrijdag begint de roadtrip dan echt en vertrekken we richting Bells Beach om kerst door te brengen met de ouders van Beth.

Heel veel liefs van ons!

• 22 December 2011 - 16:16

Fieke:

Hehe, eindelijk een verslag! Leuk om te lezen, en goed ook eigenlijk, dat je het veel te druk hebt voor dit digitaal geneuzel :)
    Veel plezier en ik zal je blijven volgen hoor!! Groetjes van een zojuist nog Hollands natgeregende zus ...

• 23 December 2011 - 10:13

Ine:

Heerlijk, jullie vakantie is begonnen, en de eerste impressies zien er fijn uit. Zet m op dames, na de kangaroes en pinguins wacht ik op foto's van dat andere austr. fenomeen: de surfdudes en -babes! Happy Xmas

• 23 December 2011 - 17:04

Zjos:

Die foto`s blijven te gek hoor. Geniet lekker van de reis straks en eerst the christmas. Groeten aan de familie daar. Ben net thuis van ut werk en ga me ook voorbereiden op de kerst.
    Liefs deddie-oooh.

• 23 December 2011 - 20:33

Angeline:

Hè, hè, heb ik dan eindelijk tijd na al het gekerstmarkt om jullie verslag te lezen. Leuk!! En foto's! Daar had ik echt behoefte aan. Geniet ervan meiden. Fijne kerst en heel veel lieve groetjes.

• 24 December 2011 - 11:14

Dorien Litjes:

Diede wat een geweldig avontuur ga je beleven. Geniet met volle teugen en ik zal proberen jullie te volgen op dit blog.

Groetjes en veel plezier.

• 25 December 2011 - 13:02

Bas:

Leuk verhaal en mooie foto's! Geniet van de trip, en Floor: Stay away from penguins! Liefs en kerstknuffels